Valentýnské brownies
Valentýnské brownies se zmrzlinou
Únor 14, 2016
Co nosis?
Ukaž mi, co nosíš…
Březen 16, 2016
maso

Nejsem striktní vegetarián. Ani vás k tomu nepřesvědčuji, pokud nechcete sami. Nicméně je velmi důležité, abychom se znovu začali starat o to, co se děje, co jíme. Současná jídelní mašinérie totiž škodí přírodě, je bezcitná, krátkozraká a také škodí nám samotným. Proč se dočtete v článku.


Video si můžete pustit i na FB, kde je pod ním živá diskuze >>

Většinou nesdílím podobné věci. Není na to pěkný pohled. Také nejsem z těch, co by doporučovali sóju (je spousta jiných, daleko lepších a zdravých možností).

Důvodem, proč tohle video sdílím je, že právě toto chování a zacházení se zvířaty způsobuje, že se naše jídlo stává jedem, místo lékem.

Nemusíme být aktivisté, vegani ani esoterici. Stačí zajímat se o to, co nám míří na talíř.

Jedna věc je ta, že tyto masově chované, pěstované a vyráběné potraviny mají čím dál méně živin. Druhou, čím dál závažnější skutečností je to, že takto stresované maso a mléčné výrobky, nám neprospívají (slabé slovo). Vystresované zvíře produkuje stresové hormony. Ty z jeho těla nemizí. Jeho maso a to, co produkuje, se stává toxickým. Obsah dalších věcí v mléčných výrobcích (viz video) celkem vysvětluje, proč zahleňují. Tělo se brání před zánětem.

Proč se zajímat o to, co jíme?

Nejsem ještě úplný vegetarián (jím ryby a mořské plody, někdy udělám výjimku na návštěvě u rodičů, babiček). Ani k tomu nikoho nepřesvědčuji. S kvalitním masem a mléčnými výrobky může být zatím snazší doplnit živiny a udržet poměr. Co ale vidím jako velmi důležité je, abychom se znovu začali starat o to, co se děje. Tato jídelní mašinérie totiž škodí přírodě, je bezcitná, krátkozraká a také škodí nám samotným.

Je špatně morálně (krutost), výživově (jídlo bez živin) i ekonomicky. Viz například článek Terezy Vandrovcové Skutečná cena masa.

Jídlem se totiž obrovsky plýtvá. Všeho musí být spousta, obchody i naše ledničky nacpané. Nacpané jídlem, které ani nestíháme spotřebovat, ani v takové míře nepotřebujeme. Spousta lidí jí jen tak z nudy.
Mimochodem, moc mě potěšilo rozhodnutí proti plýtvání potravinami ve Francii – viz příspěvek na FB.
Ale podívejme se, co je za tím, abychom si mohli tento životní styl dovolit.

Aby obchody praskaly ve švech, musí se toho hodně produkovat. To znamená více zvířat na maso a mléčné výrobky. Ty je potřeba vykrmit. Tzn. více obilí a dalšího krmiva, tzn. více prostoru na pěstování i chov. Pěstujeme, abychom vykrmili více masa, kterého tolik nepotřebujeme. A tak stále dokola.

Jaké jsou důsledky?

K čemu to vede? K poškozování životního prostředí. Velkochovy hovězího ke skleníkovému efektu. Plýtvání jídlem v bohatém světě k hladu v „chudém“ světě. K úbytku potřebných živin v jídle. K čemu je prázdné jídlo plné toxinů? Ze kterého tělo nemůže stavět, regenerovat, fungovat? Naopak se musí vyrovnat se zátěží? K nemocem. K podvýživě a obezitě zároveň.

Přehnané? Ani ne.

I kdyby vám nezáleželo na přírodě, na tom, co se děje za vašimi dveřmi, na souvislostech… Starejte se alespoň o sebe. Starejte se o to, co vám doputovalo na talíř a jak. O to, jak jídlo, které jíte, ovlivní vás – váš vzhled, energii, zdraví, kondici i psychiku.

Jídlo, které nám prospívá, vzniká díky péči, vděčnosti a zodpovědnému přístupu. Ne díky hormonům, antibiotikům, vycpávkám, stresu a týrání.

Pokud stále ještě jíte maso a mléčné výrobky, zajímejte se o to, od koho je odebíráte. Jakým způsobem jsou zvířata chována, kde žijí, v jakých podmínkách, jak se k nim chovají, čím je krmí i jak je zabíjí.

Není to nic složitého. Buď si najděte přímo zemědělce nebo na internetu můžete dohledat potřebné informace u větších farem, společností… Protože ty, které to dělají jinak, se tím rády pochlubí. A je to tak dobře. Protože to, že chovají zvířata v dobrých podmínkách, je stojí větší náklady. Náklady na prostor, na lidi a další. I to je rozdíl mezi levným supermarketovým zbožím a potravinami, které mají hodnotu.

Míša Soukupová
Míša Soukupová

Koučka a mentorka zdravého životního stylu, NLP Master

Mým posláním je pomáhat lidem, aby byli ve svém životě, těle a se svým tělem opravdu šťastní.

Co to znamená? To, že se člověk cítí skvěle – psychicky i fyzicky – a žije život podle svých představ. Co si naplánuje, toho dosáhne. Má dobré vztahy s rodinou, přáteli, kolegy, obchodními partnery, zákazníky, i se svým partnerem. Zkrátka se mu daří.

Při konzultacích i ve svých programech a kurzech používám techniky a metody NLP – Neurolingvistického programování. To znamená, že se spolu sladíme a dokážeme pracovat jak na vědomé úrovni, tak i s podvědomím.
Tím dosahujeme maximálních výsledků.

2 Comments

  1. Xaver napsal:

    Jaké jsou ty daleko lepší a zdravější možnosti k sóje?

    • Třeba tady jsou ukázané zdroje bílkovin: https://www.facebook.com/healthmag/videos/10153511839680668/
      Je tam tedy i tofu, které je ze sóji, ale je tam dost dalších, rostlinných věcí. Sama bílkoviny nedoplňuji ani sójou ani seitanem (lepek).

      Mlék také existuje víc rostlinných (př. pohankové, ovesné atd.). Sama používám nejvíc makové, ráda mám i mandlové a kokosové. Makové si za pár korun vyrobím doma sama 🙂

      Záleží co chcete sójou nahrazovat. Já třeba nerada nahrazuji – nerada hledám něco, aby to bylo jako… Prostě jím jiné věci. Miluju quinou a další věci, které jsou v tom krátkém spotu. Jím hodně ořechů a semen. Bílkovin mají hodně mandle a chia semínka, ty jím pravidelně.

      Mimo to jím vajíčka i mléčné výrobky z farem, kde se ke zvířatům chovají hezky (a jím dost kozí a ovčí sýry, tvarohy)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *