800px-Christmas_dinner_table_5299442229
Co a jak si připravit na Štědrý den?
Prosinec 11, 2015
Pocity
Řekne si tělo samo? aneb když pocity lžou
Leden 12, 2016
SilvestrZdrave

I na Silvestra můžete zobat celý večer, když si připravíte zdravé pohoštění. Když budete mít po ruce lákavé a přitom zdravé dobroty, ty nezdravé vás lákat nebudou.

Čím nahradit nezdravé slanosti, saláty, chlebíčky?

Udělejte si zeleninové a ovocné talíře. Z mých zkušeností právě ty mizí jako první na všech oslavách a návštěvách (přestože si další strávníci přinesli chipsy a podobné věci :)).

Místo klasických jednohubek a chlebíčků si udělejte jednohubky z kostiček sýru, které ozdobíte hroznovým vínem, cherry rajčátkem, olivou, ředkvičkou nebo paprikou. Jednohubky můžete udělat i z koleček salátové okurky nebo mrkve. Můžete si připravit plněná zapečenárajčátka, žampiony, kvalitní šunku, sýr, vajíčko…

Místo sladkostí, cukroví můžete kousky ovoce namáčet do horké kvalitní hořké čokolády. Znáte Fondue?

keksy a olivy

Místo slaných chipsů můžete zobat oříšky, semínka, sušené maso nebo zeleninové chipsy (Ty kupované jsou hrozně olejové. Takže si je určitě udělejte raději doma, je to mňamka 🙂

Budete-li dělat chlebíčky, nepoužívejte saláty z majonézy. Udělejte třeba různé tvarohové pomazánky, které zároveň zasytí. Sýrovou, cizrnovou nebo avokádovou pastu.

Můžete si také připravit tyčinky ze zeleniny (např. mrkve), namáčet je v pomazánkách a chroupat.

Nebo si smlsněte na sushi – do řasy dejte tenkou vrstvu uvařené lepivé rýže a doprostřed podle chuti – losos, avokádo, zeleninu nakrájenou na úzké proužky (př. okurka, mrkev) – a zabalte do ruličky 😉

 

Silvestr u nás

Silvestr u nás

Pro inspiraci jsem pro vás nafotila něco z našeho silvestrovského pohoštění.

Na fotce vidíte raw košíčky z červené řepy a semínek s cizrnovou pastou. Na druhé fotce jsou ty samé košíčky plněné avokádovým guacamole se špenátem.

Dál jednohubky, žampiony plněné pomazánkou, domácí zeleninové chipsy (mrkev, řepa, marinovaný celer), zeleninové tyčinky (mrkev a řapíkatý celer) s dipy, zapečené avokádo s vajíčkem a slaninou.

Brzy dofotím ještě další tipy na zdravé pohoštění a i s postupy dám do nové kuchařky 😉

Chcete ji dostat jako první? Přihlaste se k odběru novinek.

 

Alkohol?

Ideálně se obejděte bez alkoholu, nebo volte vinný střik či suché víno.sampanske

S alkoholem obecně opatrně. Co se týče kalorií, může jich obsahovat víc než různé cukrovinky. Alkohol také zvětšuje chuť k jídlu. O dalších účincích na organismus nemluvě.

Pokud byste si rádi nějaký ten alkohol dopřáli, vyhněte se tvrdému alkoholu, destilátům a likérům.

 

Vyhněte se i sladkým limonádám. Buď obsahují spoustu cukru, nebo chemická sladidla. Udělejte si radši domácí limonádu nebo fresh. Do vody můžete dát různé ovoce, mátu, nebo třeba zázvor. Jestli máte odšťavňovač vyrobte si čerstvé džusy. Můžete si udělat nejen ovocné (jablko, pomeranč, grep…). Vyzkoušejte i různé druhy zeleniny. U nás doma nejvíc frčí fresh z červené řepy, mrkve a jablek. Nebo zelené – z okurky, řapíkatého celeru… Ale o tom zas jindy 😉

Zdravé jídlo a pití rozhodně není nuda. Užijete si spoustu chutí i barev a zůstanete fit 😉

Inspiroval vás článek? Sdílejte ho dál.

Míša Soukupová
Míša Soukupová

Koučka a mentorka zdravého životního stylu, NLP Master

Mým posláním je pomáhat lidem, aby byli ve svém životě, těle a se svým tělem opravdu šťastní.

Co to znamená? To, že se člověk cítí skvěle – psychicky i fyzicky – a žije život podle svých představ. Co si naplánuje, toho dosáhne. Má dobré vztahy s rodinou, přáteli, kolegy, obchodními partnery, zákazníky, i se svým partnerem. Zkrátka se mu daří.

Při konzultacích i ve svých programech a kurzech používám techniky a metody NLP – Neurolingvistického programování. To znamená, že se spolu sladíme a dokážeme pracovat jak na vědomé úrovni, tak i s podvědomím.
Tím dosahujeme maximálních výsledků.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *